arduino IR sensor te gevoelig
Seldon, Hari
2017-10-04 10:05:03 UTC
Hallo,
ik heb een hersentransplantatie gedaan in een robot stofzuiger (Dirt
Devil) waarbij de orginele chip is vervangen door en Arduino look-alike
(WEMOS, vanwege de wifi).

Nu wil ik hem automatisch naar een oplaadpunt laten rijden. Daarvoor heb
ik een keyes IR sensor
(https://www.amazon.ca/KY-022-Infrared-Sensor-Receiver-Arduino/dp/B00INXG7F8)
en ben nu aan het experimenteren met een IR afstandsbediening van een
televisie.

Het idee is om de sensor in een buisje o.i.d. te plaatsen, zodat hij de
IR bron tamelijk precies kan peilen. Het probleem is dat in ieder geval
de ontvangst van die afstandsbediening nauwelijks wordt beperkt, zelfs
niet als de sensor in een koperen waterleidingsbuis wordt geplaatst.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
hari seldon
2017-10-05 18:08:16 UTC
Post by Seldon, Hari
[...]
Follow-up aan mezelf: een paar laagjes tape over de IR LED of IR sensor
doen wonderen.