maximaal temaaien gras opppervlak
tuinkabouter
2018-05-17 10:26:18 UTC
wweet iemand hoe men het maximum te maaien gras oppervlak berekend?
Bij die elextrische automatische maaiers kan ik me iets voorstellen met
accu capaciteit, maar je ziet diegegevensook bij benzinemaaiers.

-- pims
J. J. Lodder
2018-05-17 19:51:17 UTC
Post by tuinkabouter
wweet iemand hoe men het maximum te maaien gras oppervlak berekend?
Bij die elextrische automatische maaiers kan ik me iets voorstellen met
accu capaciteit, maar je ziet diegegevensook bij benzinemaaiers.
'tis maar een vuistregel.
Overigens, in het Husqvarna selectie gidsje erover
stond op de laatste bladzijde bij > 1 hectare
een plaatje van een schaap,

Jan
Izak van Langevelde
2018-05-17 20:01:34 UTC
Post by J. J. Lodder
[...]
Dat zal dan een benzineschaap wezen...
Grinnikend door het leven...
tuinkabouter
2018-05-21 17:19:22 UTC
Post by tuinkabouter
wweet iemand hoe men het maximum te maaien gras oppervlak berekend?
Bij die elextrische automatische maaiers kan ik me iets voorstellen met
accu capaciteit, maar je ziet diegegevensook bij benzinemaaiers.
ik heb hetvolgebde gevobden:

https://www.uwzitmaaier.nl/maaibreedte-zitmaaier.html
hier gaat menuit van het maximum temaaien oppervlakte in 1 uur
bij mu;g maaien (gras achter je laten liggen) is dat dus rijsnelheid
maal maaibreete, wel nog corrigeren voor de eenheden.
met gras opvangbak rekent men ook de tijd die nodig is om de opvangbak
te legen.
de vraag die overblijft is wat is de gemiddelde graslengte.
kortom een beetje onzinnig voor maai robots die kunnen makkelijk langer
maaien maar wel handig om te vergelijken.
gegevens van schapen heb ik niet gevonden.

-- pims
Izak van Langevelde
2018-05-21 17:40:07 UTC
[...]
Bij een schaap is de maaier de opvangbak, het legen duurt een dag ofzo...
--
Grinnikend door het leven...